Cum a inceput totul

Atelierele “Scrie despre tine” – cum a inceput totul

         

Eu si Sorin ne cunoscuseram la taberele “Tinere Condeie”, asta a fost prima forma de a incerca sa lucram impreuna intr-un fel sau altul. Ne dadeam mari editori la revista taberei sau la radio Puls.

Apoi ne-am intalnit la facultate, la UNATC, eu eram la regie, el era la actorie, unde am lucrat pe proiecte comune timp de 4 ani. In scoala lucram intr-un mediu foarte protejat, eram un grup de tineri care experimentau, invatau, nu aveam niciun fel de notiune despre lumea cea rea de afara, in care trebuie sa castigi bani. Mai ales ca la clasa de actorie era Ion Cojar, unul dintre cei mai buni profesori, care a cultivat spiritul asta de echipa. De multe ori in scoala se cultiva exact opusul, competitivitatea, ti se spune ca in teatru e mancatorie. Niste principii tampite si corupte care nu aveau nicio legatura cu lucrul in sine.

Cand s-a terminat scoala ne-am trezit cumva suspendati pentru ca ne-am dat seama ca nu vom putea recrea nicaieri acelasi mediu. Teatrele ofera cam 3-4 locuri pe an, or o generatie de actori are 60-70 de absolventi. Pe fondul asta de debusolare s-a terminat scoala.

Scena independenta era foarte putin dezvoltata fata de cum e acum, erau doar vreo 2 locuri unde puteai sa joci, La Scena si Green Hours. Spectacolul nostru de licenta, Monged, s-a jucat in foarte multe locuri, cea mai mare parte dintre ele acum inchise. Era Test Point-ul, unde acum e Club Fabrica, era Casandra, unde am avut premiera, acum nu mai sunt. In fine, un peisaj destul de dezolant, in care nu se inchega absolut nimic. Ce se intampla era punctual si cu foarte mult efort. Pe de alta parte, eram tineri si entuziasti.

Dupa facultate eu am plecat la un master in Anglia, “Cross Sectoral and Community Arts”. Artisti din diverse zone incercau sa gandeasca proiecte pe care sa le faca impreuna cu oameni din comunitati, cu real people. Mi se pare foarte amuzant ca unii sunt real si altii nu… in fine. Ideea era sa iesi din mediul artistic si sa exersezi arta comunitara, un fenomen destul de nou si la noi, introdus cam prin 2006-2007. Acolo am exersat lucrul cu oameni si asta facem si la “Scrie despre tine”, le dam oamenilor un cadru unde sa se exprime artistic.

Experienta de la Londra mi-a clarificat procesul de munca. Stii cum e, iti vine o idee de proiect, vrei sa il faci, dar te gandesti ca a, dar n-o sa iasa, nu stiu cum sa incep, o sa fie o prostie. Iti pui singur bariere. Si da, la Londra mi-am exersat foarte mult o parte mai pragmatica si mai down to earth, mai simpla. Ca nu e nimic gresit, ca e ok sa incerci, ca nu o sa fie proiectul vietii. Cumva aici simteam o presiune ca toti trebuie sa fim niste mici genii, ca daca un proiect nu iese genial mai bine nu il incepi. Asta simt ca am castigat de acolo, ca vad lucrurile mai relaxat si am mai putine fite, m-am normalizat.”

Cititi continuarea aici

Articol de Sonia Ardelean, publicat pe IQads

600 de bilete ale stagiunii 2012-1013 puse in vanzare pana la 5 septembrie, cu pret redus!

Costa doar 15 lei unul si este, de fapt, o donatie care iti va asigura accesul la oricare dintre spectacolele celei mai tinere marci din peisajul teatral autohton: Scrie despre Tine. Actiunea face parte dintr-o campanie-fulger de strangere de fonduri necesare participarii initiatorilor – Vera Ion si Sorin Poama – la cel mai mare festival multidisciplinar de arta din Dublin – Irlanda, unde au fost invitati sa reprezinte Romania. Detalii aici

Leave a Reply

