09 , o zi lunga

O zi lunga. 09. Merg spre Bulandra de dimineata, ploua usor, ma intalnesc cu Andreea. Repetam acolo pana cand gasim un spatiu stabil. Stau un pic in hol la casa de bilete si ma uit la foile cu spectacole. In hol e un poster mare cu doamna Irina Petrescu, care a murit de curand. Andreea ma suna, merg in spate pe la actori, traversam scena, culisele. Trecem printre decoruri, cu tapiseria si mirosul lor apasat, de teatru. Urcam intr-o sala unde nu se aprinde lumina si ajungem apoi intr-o sala mai mica, cu o scenografie cu niste fasii de iarba artificiala si un glob pamantesc atarnat, sub care e un cerc cu desene gen mandala si cu decupaje de poze gen anii 70. Lumina e galbuie. Repetam. Andreea e frumoasa si ma vrajeste la fiecare repetitie. La prima parte, cea cu copilaria lu Flori, se prosteste pe o paturica de copil si imi dau seama ca ii oglindesc miscarile, cand se tavaleste pe jos ma intind si eu in toate partile, in timp ce o urmaresc cu sufletul la gura. Face ceva nou de fiecare data. Am ridicat deja primele scene, saptamana asta mai lucram cu Ilinca si Sorin, si saptamana viitoare speram sa il avem pe tata- Claudiu Istodor.

DSC03516

DSC03520

Dupa ce se termina repetitia, cobor si merg spre sala noua de la Comedie,unde trebuie sa ma intalnesc sa stabilim premiera pentru “Branza topita”. In taxi, aud urmatoarele- taximetristul a fost colonel in armata dar a pierdut multi bani intr-o afacere cu rosii cherry, drept urmare acum trebuie sa faca taximetrie. Acum spune ca nici o banca din Romania nu vrea sa crediteze o afacere pe agricol, iar producatorul din Italia a trimis doua pagini din nomenclatorul lor in care scria “Romania activitate agricultura- coeficient de risc 100%”. Acum are 61 de ani, pe nevasta a pensionat-o la cerere in 2009, si se gandeste sa se retraga unde au ei o casa, in Ialomita, langa Bucsani. Unde e cea mai mare zimbrarie din Europa.” O gasiti acolo- avem 48 de exemplare. Am dat la poloneji cateva exemplare de masculi ca ramasesera fara. Deci nu mai gasesti nicaieri in Romania asa ceva. Nu mai are nimeni numarul asta de zimbri. Daca vreti sa-i vedeti cand treceti pe-acolo, ii dati zece lei lu gogu ala de la paza si da drumu la moara. Si cand da drumu la moara, reflexu lu Pavlov… aud zgomotul si cred ca e mancare, stii cum vin? Mama – mama. ”

“Lucrati in teatru? Nu mai aveti nevoie de sprijin.” De ce? intreb eu. “De ce? zice. Cel mai raspuns inteligent stii care e? D-aia. Imi cer scuze ca le-am inversat, da astazi m-au mai chinuit niste baieti de la aeroport si am inceput sa zic aiurea. Asta e cel mai inteligent raspuns. Prima data am zis cel mai raspuns inteligent, v-ati prins? Le-am inversat. Faceti teatru de dimineata pana seara si mai vreti si sprijin? Nici macar text n-aveti nevoie, daca aveti scoala ca lumea faceti improvizatie 24 din 24. Da ce e acolo la Sinagoga? E ceva?” E sala noua a teatrului de Comedie. ” A teatrului de comedie? Complimente lu Mihaita asa sa ii spuneti. Ba am mers cu taxiu cu Caracas, a transmis complimente. Daca intreaba care Caracas, ii spuneti- verisoru lu Mihaela, sotia lu Caramitru. Da-si aduce el aminte… Ala de la Terra de unde ai luat tu… Da mai mult nu va zic. Nu-i mai spuneti nimica, ca pe urma isi aduce aminte si pe urma ma suna- bine, ma, cacatule, in loc sa vii sa bem ceva tu ma vorbesti prin taxiuri…”
Cand cobor, nu vrea sa imi opreasca decat fix 7 lei, cat face cursa. Imi da trei lei rest la 10.

Apoi, in timp ce astept in fata teatrului, ma suna de la Comedie, unde mi se comunica ca joi la 11 am intalnire cu domnul Mihaita. Intre timp, fixam de prinicipiu si data de 26 mai pentru Branza Topita.

DSC03521

Apoi plec mai departe spre alte si alte treburi.

Leave a Reply

